Wednesday, May 8, 2013

After a looooo-ng break

Phew!

I suddenly had bring myself to click the Sign in button and started writing this sentence. Whilst I thought I would have just leave this blog untouched for some reasons, I couldn't ignore the fact that I miss this place. 


Tbc'd...

Thursday, October 11, 2012

A Story to Tell

It's been sooooooooo long! 

I have had a very good time resting from this space, but now I'm back. Anyway, I'm not gonna write anything, excepts these few words you are reading. Instead I'll just share a story I wrote on my Fb status. 
Re-posting!



" Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar. " 
Al-Baqarah:153

Thursday, August 2, 2012

Murtabak

Resepi Murtabak buka puasa kat rumah Kak Tie haritu :) - dedicated to Wani

Kulit murtabak
Boleh tengok resepi kat sini, sebab kita pon google je hehe

- ikut saja resepi tu, insyAllah jadi la kot, kita haritu pon x pandai nak uli bagi nipis, mesti dia terkoyak-koyak.

Inti
Sausage (Aussie sausages - bukan frankfurter)
Bawang besar
Bawang putih
Rempah kari
Serbuk cili
Telur (kuantiti depends)
Maggi (optional)

- kita buang dulu kulit sausages tu, then mashed bagi hancur.
- tumis bawang besar dan bawang putih, then masukkan minced meat tadi.
- masukkan rempah kari dan serbuk cili accordingly, to your preferences dan boleh jugak nak tambah apa-apa perisa sesuka hati.
- telur tu nanti in a seperate bowl campurkan dengan diced bawang besar dan campur la dengan meat yang dah masak tadi tu (dan maggi kalau ada)

*******

Selingan: Kita sudah hampir kepada pertengahan bulan Ramadhan tahun ini, bulan penuh barakah. Seharusnya pesta ibadah ini semakin berada pada kemuncaknya. Bonus pahala yang Allah berikan ini tiada sedikit pun yang merugikan kita. Oleh itu, kita lihatlah semula, adakah Ramadhan kita diisi sebaiknya, atau sebaliknya? 

Tepuk dada, tanya iman.

Saturday, June 9, 2012

A better me


I can be so evil if I want to.
Hurting someone's feeling without her realising and hiding under thousands of excuses.

But, I chose not to.
Thanks to tarbiyah. I learned so much. I can now control my anger, put them in a box, and throw it away. Freeing my mind from such not-so-good intentions.

Alhamdulillah, Thanks to Allah.


Monday, April 30, 2012

Sunday, April 1, 2012

To my dearest April friends


Actually I was a bit confused as to when should I wish a Happy Birthday to both of you, since the fact that the three of us are in different time zones :)

So here it goes,
A very happy birthday to you girls!



Semoga umur yang telah lalu tak tersia begitu sahaja, dan semoga umur yang bakal datang diberkati Allah dan datang dapat menambah saham akhirat. 
Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari pati (yang berasal) dari tanah. (12) Kemudian Kami jadikan "pati" itu (setitis) air benih pada penetapan yang kukuh. (13) Kemudian Kami ciptakan air benih itu menjadi sebuku darah beku lalu Kami ciptakan darah beku itu menjadi seketul daging; kemudian Kami ciptakan daging itu menjadi beberapa tulang; kemudian Kami balut tulang-tulang itu dengan daging. Setelah sempurna kejadian itu Kami bentuk ia menjadi makhluk yang lain sifat keadaannya. Maka nyatalah kelebihan dan ketinggian Allah sebaik-baik Pencipta. (14) Kemudian, sesungguhnya kamu sesudah itu akan mati. (15) Kemudian sesungguhnya kamu akan dibangkitkan hidup semula pada hari kiamat. (16) - Surah Al-Mu'minun

^_^

Saturday, March 31, 2012

Menahan marah dan memaafkan



" Dan segeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertakwa (133) Iaitu orang-orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah dan orang-orang yang menahan kemarahannya dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik (134) " Surah Al-E-Imran