nur kasih

Oh nur kasih
Nur kasih
Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

*******

saya dah ketinggalan 2 minggu tak tengok nur kasih. satu minggu sebab orang-yang-pentingkan-diri-sendiri yang study kat tempat tv. no offence, tp saya sangat xpuas hati sebab itu hari minggu, jumaat malam, bukan weekdays. malah exam hari isnin. apa salahnya bagi saya tgk tv sekejap sbb manusia itu seorang je yang study di situ masa tu. selfish.
satu minggu lg sebab saya exam.

jadi tadi saya xmahu mengalah dgn nina yang nak tgk ceplos. cerita hantu lawak tu jugak yang dy nak sangat tengok. kali ni saya tak kira.

***

tengok dengan mata dan faham dengan hati. saya rasa setiap minggu nur kasih makin seronok. makin banyak pesanan buat masyarakat. masyarakat yang mungkin terharu dengan perubahan sikap adam. malah masyarakat yang mungkin terasa dengan apa yang dipertontokan. pesanan yang kita sendiri perlu tafsir adakah kita punya nilai2 seperti nur? adam? aidil? sarah? kalau masih tengok tapi x faham, cari la penawar buat hati tu :)
bagi saya, saya sangat hormat keputusan adam. dy dah insaf dan cuba betulkan segala kesilapan lalu. paling bagus sebab dy tak terus tinggalkan masalah, tapi cuba untuk betulkan. dy tak biarkan katrina mcm tu je, tp cr jalan utk pulihkan. banyak berdoa agar kat juga insaf. adam juga x lepaskan nur yang dy dah lukakan selama ni. dy buang ego utk mintak maaf. saya tak rasa semua orang mampu buat itu. ramai orang yang ingin berubah, tapi dengan cara tinggalkan msalah2 yang timbul drpd kesilapan itu sendiri. masalah itu la yang bakal tarik kita balik untuk kembali buat kesilapan. sebab itu orang kata, jangan lari dari masalah. hadapinya.


Comments

sz said…
perghh sayanggg. kate la u sgt sgt sgt suke cte ni smpi nk buat review kan? ahaha. aiii, kemaruk kritikal ni. hehehe
hahaha. bukan la cmtu sangat pon sayang. tetibe i rasa nak tulis psl cte tu. saje je :D

sayang miss u la, rtu x dpt sembang lame kan.

Popular posts from this blog

k e - 1 0 0

Cendawan dan Spongebob

Jumpa lagi, Syaaban